0%

مروری بر هشت نسل افتخار آمیز تویوتا کمری


کارخانه تویوتا بین سال های 1979 الی 1982 شروع به ساخت نمونه Celica Camry کرد. خودروهای تولید شده توسط این کارخانه در انواع مدل ها مثل سدان و کوپه راهی بازار شد.  هرچند که کمری در نمونه‌های صدر لیست در فروش بازار نبود اما همیشه طرفداران خاص خود را داشت و اغلب مشتریان از خرید خود راضی بودند چرا که تمامی قطعه ها و تجهیزات استفاده شده علاوه بر اورجینال بودن از کیفیت بالایی برخوردار بودند. کمری سلیکا که در این سال ها تولید شد واجد سیستم هدایتی محور جلو بود.

نسل ابتدایی تویوتا :

مدل ابتدایی این اتومبیل در سال 1983 به صورت دو مدل سدان و هاچ بک روانه بازار گردید. که واجد سه مدل موتور مختلف بودند و هر کدام از آنها چهار سیلندر داشتند.

_ موتور 1.8  و  2  لیتری ، جعبه دنده اتوماتیک چهار سرعته و  مدل های دنده دستی 5 سرعته

_ موتوری با ظرفیت 1.8 لیتر ، توربو دیزل

نسل اول تویوتا
نسل اول تویوتا

نسل دوم تویوتا کمری :

نسل دوم کمری در طی سال های 1987 الی 1991 ساخته شد. این نمونه ها اولین مدل هایی بودند که موتور V6 بر روی آنها تعبیه شده بود.

این ماشین ها شامل موتور هایی با ظرفیت 1.8 و 2 لیتری L-4 ، همراه با دنده اتوماتیک 4 سرعته و یا دنده دستی 5 سرعته ساخته می شدند.

جالب است بدانید که این نمونه در واقع تنها اتومبیل کمری تولید شده بود که شامل سیستم “چرخش چهار چرخ همزمان” است.

نسل دوم تویوتا
نسل دوم تویوتا

نسل سوم تویوتا کمری :

در تولید نسل سوم کمری طراحان سعی بر دیزاین اتومبیلی کوچکتر و جمع و جور داشتند که از لحاظ اندازه ای کمی کشیده تر از نسل های پیشین بود. در این نسل شاهد تولید اتومبیلی با دو موتور متفاوت در بازار بودیم

 مدل اصلی شامل موتوری با ظرفیت 2.2 لیتری l-4   بود و در نمونه مدرن تر ظرفیت موتور 3 لیتری از نوع V6  دیزاین شد.

 نسل سوم تویوتا
نسل سوم تویوتا

نسل چهارم تویوتا کمری :

در چهارمین نسل تولید شده این خودرو شاهد تولید خودرویی از نوع سدان بودیم که موتور آن ظرفیتی معادل 3  لیتر داشت (نوع V6) .

قدرت در نظر گرفته شده برای این خودرو چیزی حدود 192 اسب بخار بود که نیروی گشتاور آن 209 پوند فوت تخمین زده شد و جعبه دنده تعبیه شده از نوع دستی و 5 سرعته بود.

 در مدت 7 ثانیه این  اتومبیل می توانست سرعت صفر تا 96 کیلومتر را طی کند و پس از اعمال ترمز توسط راننده، پس از طی کردن مسافتی معادل چهل متر با نهایت سرعت 96 کیلومتر ماشین متوقف می‌شد.

در سال های بعدی تویوتا این ماشین را با نمونه های متفاوت موتوری v6 روانه بازار کرد که البته با توجه به رنکینگ ثبت شده از نمونه های قبلی ضعیف تر دیده شد. 

اولین نسل solara:

اتومبیل کمری Solara در سال 1999 به شکل کوپه ساخته شد. از مشخصات فنی آن می توان به موتوری با ظرفیت 3 لیتر v6،  جعبه دنده از نوع دستی و 5 سرعته اشاره کرد.  این نمونه از لحاظ سرعتی در قیاس با نمونه مشابه تولید شده یعنی مدل سدان پیشرفته تر بود و می توانست  در فاصله زمانی 6.9  ثانیه  سرعت صفر تا 96 را پر کند.

نمونه مشابه دیگری از همین خودرو تولید شد که با وجود تعبیه موتور v6  اما در 8.4 ثانیه می توانست ماشین را به سرعت 96 کیلومتر برساند و در لیست جزء نمونه های کم سرعت تولید شده تا به الان جایی گرفت.

نسل چهارم تویوتا
نسل چهارم تویوتا

نسل پنجم تویوتا کمری :

با اینکه در نسل پنجم می‌بایست شاهد تغییرات محسوسی در نمونه های تولیدی باشیم اما اگر بخواهیم به صورت واقع بینانه آنچه که رخ داده است را عنوان کنیم باید بگوییم که این نسل کند ترین اتومبیل های کمری تولید شده بودند.

مدل تولید شده در سال 2003  شامل موتوری با قدرت 157 اسب بخار و ظرفیت 2.4 لیتر l-4  بوده است. برای  این خودرو جعبه دنده از نوع دستی و 4 سرعته در نظر گرفته شد که می‌توانست در 9.5  ثانیه سرعت صفر الی 96  کیلومتر را طی کند.

هنگامی که طراحان سرعت بیش از اندازه آهسته این نمونه را مشاهده کردند تصمیم گرفتند که در مدل بعدی موتورهای v6  را نصب نمایند، این موضوع سبب شد تا خودرو سرعت صفر الی 96  کیلومتر را در فاصله زمانی 7.2  پر کند.

  • دومین نسل solara  :

پس از تولید نسل پنجم شرکت بین سالهای 2004 الی 2008  اقدام به تولید دومین نسل  تویوتا solara کرد.  این نسل به صورت دو نمونه سقف قابل تغییر( جمع شونده) و کوپه تولید شد. 

با توجه به اینکه این خودرو می‌توانست در فاصله زمانی 7.1  ثانیه سرعت تعیین شده صفر الی 96  کیلومتر را پر کند، می توان گفت که از نمونه های سدان  پیشین سریع تر بود.

از مزیت‌های خوبه این اتومبیل این بود که اگر راننده در همان سرعت 96  کیلومتر بر ساعت اقدام به ایست میکرد، پس از طی کردن مسافتی حدود 38.4 متر اتومبیل می ایستاد. البته این مسافت در نمونه های “سقف های قابل تغییر” بیشتر بود و حدود 39 متر طول می کشید تا ماشین متوقف گردد.

 نسل پنجم تویوتا
نسل پنجم تویوتا

نسل ششم تویوتا کمری :

نمونه تحسین شده تولیدی این کارخانه نسل ششم بود که در سال 2006 به بازار عرضه گشت و با توجه به کیفیت فنی بسیار عالی توانست جایزه بهترین موتور سال را  کسب کند.

 مشخصات فنی این خودرو:

موتوری با قدرت 268  اسب بخار با ظرفیت 3.5 لیتر از نوع V6 

پروسه توقف خودرو در این نمونه بسیار پیشرفت کرده بود به طوری که راننده می‌توانست با سرعت 96  کیلومتر بر ساعت ماشین را پس از گذراندن 35.9 الی 36.5   متوقف کند.

 تولید خودروهایی با سوخت هیبریدی از همین نسل آغاز شد. اتومبیل های تولیدی واجد یک موتور با ظرفیت 2.4  لیتر و همچنین یک موتور الکتریکی با قدرت 187 اسب بخار می شدند.

 نسل ششم تویوتا
نسل ششم تویوتا

نسل هفتم تویوتا کمری :

در بین تمامی نمونه‌های تولید شده این نسل جزء سریع ترین اتومبیل های تولید شده توسط شرکت تویوتا تا به الان بوده اند چرا که می توانستند در مدت زمان 5.8  ثانیه سرعت صفر الی 96  کیلومتر را پر کنند و از نظر پروسه متوقف کردن اتومبیل نیز جز نمونه های بسیار خوب و قابل قبول محسوب می شدند.

 نسل هفتم تویوتا
نسل هفتم تویوتا

نسل هشتم آخرین نسل ارائه شده تویوتا کمری :

در این نمونه شاهد اضافه شدن ساختار جدیدی معروف به TNGA به تویوتا کمری بودیم. آنطور که گزارش شده شرکت نسخه جدیدی از موتور تولیدی را بر روی این خودرو نصب کرده است که شامل جعبه دنده های اتوماتیک 8 سرعته می شود.

 نسل هشتم تویوتا
نسل هشتم تویوتا

برای دریافت قطعات فابریک و اصلی محصولات تویوتا می توانید با مراجعه به بخش تماس با ما نیازتان را با همکاران یوتویا در بخش فروش مطرح کرده .

یوتویا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *